ZAĻAIS ERASMUS+ PROJEKTS KRĀSLAVAS ĢIMNĀZIJĀ

Oktobra sākumā Krāslavas ģimnāziju apmeklēja ERASMUS+ projekta komanda – Austrijas Republikas Bundesoberstufenrealgymnasium Güssing direktors, sporta un ģeogrāfijas skolotājs Antoni Robert un Anna Sofija Stranzla - angļu valodas un vēstures skolotāja. Projekta tēma - “Going green in rural areas: Challenges and Possibilities” (“Zaļā rīcība lauku apvidos: izaicinājumi un iespējas”).

ERASMUS+ projekta mērķi:

1. Profesionalitāte. Darba ēnošana ļauj apgūt jaunas metodes un pieejas un gūt iedvesmu, lai paaugstinātu savu profesionalitāti.

2. Tīklošanās. Darba ēnošana piedāvā iespēju veidot jaunus kontaktus un apmainīties ar idejām ar citiem skolotājiem, kuriem ir tādi paši priekšmeti, intereses un izaicinājumi.

3. Perspektīvas maiņa. Citu skolotāju  stundu vērošana var sniegt jaunu skatījumu uz ikdienas mācīšanu un izaicinājumiem, ko mācību process parasti rada skolotājiem un skolēniem.

4. Problēmu risināšanas stratēģijas. Darba ēnošana var palīdzēt noteikt problēmas, ar kurām skolotājs saskaras savās stundās un palīdzēt rast risinājumus, novērojot vai pārrunājot, kā citi skolotāji pārvar līdzīgas problēmas.

5. Tālākizglītība. Darba ēnošana nodrošina zināšanu un pieredzes apmaiņu.

Pirmajā projekta dienā notika tikšanās ar Krāslavas ģimnāzijas administrāciju. Turpinājumā ģeogrāfijas skolotāja Silva Skride un angļu valodas skolotāja Lāsma Dzirkale kopā ar  9.b klasi prezentēja skolas ilggadējo dalību dabas aizsardzības projektā “Mamma daba”. Patīkami bija vērot skolēnu spīdošo angļu valodas prasmi! Sporta stundā pie skolotāja Dmitrija Duškina 11.klases jaunieši  vadīja kustību rotaļas un pašu sagatavoto uzdevumu, kas saistīts ar atkritumu šķirošanu. Pēcpusdienā austriešu kolēģi ar ģimnāzijas pedagogiem dalījās sava darba pieredzē. Runājot ar kolēģiem no citas izglītības sistēmas, skolotāji var kritiski izvērtēt savu praksi un perspektīvu un atklāt jaunas pieejas. Šis pieredzes process var radīt apzinātāku un efektīvāku stundu plānošanu. Viedokļu apmaiņai ar citiem skolotājiem var būt motivējoša un iedvesmojoša ietekme. Saskaroties ar jaunām idejām un atšķirīgām pieejām, skolotāji var iegūt jaunu iedvesmu sava mācību procesa pilnveidošanai.

Nākamajā dienā Austrijas kolēģi apmeklēja vēstures stundu  9.a klasē pie  skolotājas Dzintras Ratenieces par tēmu “Saeima un zaļā likumdošana”. Angļu valodas stundā pie skolotājas Anitas Matejas 12.klase pētīja Latvijas likumdošanu, kas saistīta ar "Zaļo kursu", bet turpinājumā jaunieši diskutēja ar Austrijas pedagogiem par likumu īpatnībām abās valstīs.  Sporta stunda 9.c klasē skolotājas Natālijas Raudives vadībā notika parkā par tēmu “Orientēšanās dabā”.

Austrijas skolotāji darba ēnošanas laikā novēroja savu kolēģu mācību metodes un stratēģijas. Tas ļauj viņiem uzzināt par jaunām pieejām un redzēt, kā tās darbojas praksē. Viņi varēja novērot, kā skolotāji strukturē stundas, kādus materiālus viņi izmanto un kā viņi mijiedarbojas ar skolēniem.

Paldies Krāslavas ģimnāzijas administrācijai, kolēģiem un jauniešiem par atbalstu! Īpaši pateicības vārdi vācu valodas skolotājai Romualdai Vešterei par aktīvu sadarbību Austrijas kolēģu uzņemšanā.

Skaidrīte Gasperoviča un Ilona Stepiņa,

Krāslavas ģimnāzijas ERASMUS projekta koordinatori

Autoru foto

www.erasmus.lv