Īstenojot Skola 2030 programmu, 4.klašu skolēni vizuālās mākslas stundās pētīja dažādas maskas.
Skolēni uzzināja, ka Eiropas teātrī maskas pirmie sāka izmantot senie grieķi un romieši. Maskas attēloja katra personāža izskatu, raksturu, noskaņojumu. Tām tika izveidoti caurumi acīm un mutei (mutes izgriezumu apdarināja ar metālu, lai tas pastiprinātu skaņu, kad aktieris runās uz skatuves). Maskas izgatavoja no ādas, kuru apstrādāja ar vasku. Maskas nosedza visu galvu.
Mācību stundās skolēni mācījās raksturot teātra maskas un karnevāla maskas, attēlā saskatīt šo masku pazīmes, meklēt dažādus faktus, saistītus ar teātra maskas vēsturi, prast atpazīt dažādos masku veidus, kā arī mācēt saskatīt kopīgo un atšķirīgo.
Skolēni gan klasē, gan mājās strādāja radoši, izgatavojot savu masku. Jāsaka paldies vecākiem par atbalstu. Tik dažādas, interesantas, krāsainas un skaistas izdevās mūsu maskas! Noslēgumā katrs skolēns prata arī pastāstīt par savu masku.
Inta Beikule,
Krāslavas ģimnāzijas 4.b klases audzinātāja
Autora foto