Septītie konstruē

Jaunajā priekšmetā inženierzības skolēni spēj radīt sev un citiem noderīgus inženiertehniskus risinājumus – stiprināt tādas inženiertehnisko problēmu risināšanas prasmes kā konstruēšana un projektēšana, materiālu stiprības un saderības analizēšana, spriestspēja par nepieciešamību pēc konkrēta risinājuma un par tā ietekmi uz sabiedrību un vidi, ievērot darba drošības prasības un pastiprināti attīstīt tādas vispārīgās jeb caurviju prasmes kā problēmrisināšana un jaunrade.

 

Inženierzinību mācību priekšmeta uzdevumi ir dot iespēju skolēnam:

• apgūt inženiertehnisku risinājumu konstruēšanas un modelēšanas prasmes;

• iegūt izpratni par materiālu un konstrukciju stiprību un saderību;

• plānot un izvērtēt savu darbu;

• izmantot dizaina domāšanas procesu kā inženiertehnisku problēmu risināšanas veidu.

Krāslavas Valsts ģimnāzijas 7.a, 7.b un 7.c klases skolēni veiksmīgi apguva pirmo tēmu "Konstrukcijas" un prezentēja savus projektus. 

Skolēniem tika piedāvātas sekojošas projektu darbu tēmas:  

  • tilta modelis;
  • siltumnīcas modelis;
  • elektrolīnijas (mobilo sakaru) balsta modelis;
  • torņa celtņa modelis;
  • skatuves aprīkojuma balstu modelis;
  • pasīvās mājas modelis;
  • skaņu ierakstu studijas modelis. 

Skolēniem bija noteikti kritēriji pēc kuriem projekti tika vērtēti.

Paldies visiem skolēniem par radošumu, iztēli, prasmi konstruēt, analizēt, apkopot, veidot un prezentēt!

Inženierzinību skolotāja Ludmila Koževņikova