Veiksmīga sadarbība

Viens no kompetencēs balstītās pieejas aspektiem ir starppriekšmetu saikne, kad viena mācību priekšmeta tēma tiek turpināta, atspoguļota vai papildināta kādā citā mācību priekšmetā. Krāslavas ģimnāzija veiksmīgi īsteno šo kompetences aspektu mācību procesā.

Programmēšanas stundās skolēni veido datorprogrammas JavaScript un Pascal valodās pie skolotājām Daigas Kušnires un Nataļjas Loskutovas. Datorprogrammas ir veidotas no kodu rindām, kuru izveidošanā ir nepieciešamas ļoti labas zināšanas eksaktajos mācību priekšmetos un loģiskā domāšana, kas liek audzēkņiem lauzīt galvu par pareizas kodu konstrukcijas izveidošanu, attiecīgu simbolu ievietošanu un lietojamās programmas izveidi, kas nereti rada uztraukumu audzēkņos: “Vai es to spēšu izdomāt un uzrakstīt?” Tādēļ mūsu pašu skolā tehnoloģiju un dizaina stundās skolēni apgūst IT nozares ikdienā vairāk sastopamo daļu - datorprogrammu interfeisa lietojamību, to testēšanu un lietotāja mijiedarbību ar lietojumprogrammas vizuālo un tekstuālo dizainu.

11.klases skolēni, kuri ir izvēlējušies apgūt tehnoloģiju un dizaina mācību priekšmetu, apgūst veiksmīga UI/UX dizaina veidus, praktiski izmēģina datorprogrammu lietojamību un daudzas citas noderīgas prasmes. Atsevišķas mācību stundas tiek veltītas lietojumprogrammu interfeisa testēšanai, kurās tad arī tiek apskatītas programmas no citu mācību priekšmetu galarezultāta, veiksmīgi izveidotām teksta rediģēšanas, konvertēšanas, aprēķinu un dažu citu sfēru noderīgām datorprogrammām. Tās veidoja 10. un 11. klašu skolēni, kuri izvēlējās apgūt programmēšanu.

Izpratne par informāciju un komunikāciju tehnoloģijām ir nepieciešama tādēļ, ka šī nozare ir izplatīta un praktiski pielietojama mūsu ikdienā, bet prasmes IT nozarē ir nozīmīga digitālo pakalpojumu un produktu sfēras sastāvdaļa. Latvijas skolu audzēkņi, tajā skaitā Krāslavas ģimnāzijas skolēni, ir topošie IT nozares pārstāvji gan Latvijā, gan pasaulē.

Informātikas un programmēšanas skolotājām jāizsaka pateicība par atsaucību un pretimnākšanu.

Ilona Stepiņa,

tehnoloģiju un dizaina skolotāja