Daba mostas

Darbojoties projektā “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” (projekts Nr. 8.3.2.2/16/I/001), ir iespējas organizēt dažādas nodarbības. Šoreiz 1.b klase devās pavasara nodarbībā – „Daba mostas”.

Kopā ar skolēniem aktualizējām nodarbības tēmu un aicināju parādīt, kā bērni mostas no miedziņa - izberzē acis, izstaipās, sasveicinās ar sauli. Noskaidrojam, kas vēl mostas no ziemas miega? Bērni sniedz atbildes – daba, koki, putni, kukaiņi. Tā kā laukā spīd spoža saulīte, mēs varam saskatīt savu ēnu. Izpētam, kad ir garāka ēna, kad īsāka. Vai var panākt ēnu? Tas ir aizrautīgi, jo darbojoties praktiski, bērni to labāk izprot.

Sasveicinājušies ar saulīti, varam doties uz parku. Vērojam, vai ir pamodušies kukaiņi, vai ir dzirdamas putnu balsis. Dodamies mazā ekspedīcijā pētīt kokus - ar acīm, ar rokām, sataustām un samīļojam koku. Pēc kādām pazīmēm var zināt, ka tas ir koks? ( zari, stumbrs, lieli utt.) Svarīgi, lai skolēni zināmo un redzamo var izteikt vārdos.

Praktiski darbojoties, skolēni pastāsta – kāda ir koka miza, kopīgi izmēra koka resnumu ar mērlenti un ar sprīžiem. Salīdzina izpētītos kokus – kurš ir resnākais, kurš tievākais? Skolēni ierauga, ka lapu kokiem jau parādās pumpuri. Paņēmām līdzi mazu zariņu, vērosim, cik ātri izplauks lapiņas, ieliekot to ūdenī.

Draudzības aplī skolēni pastāsta par saviem vērojumiem un pētījumiem. Vēlreiz pārliecinos, ka āra nodarbības ļoti noderīgas un izzinošas. Noslēgumā ar bērniem ejam rotaļā „Vai Mežamāte mājās?” Bērniem patīk iet ārā, radoši darboties un uzzināt ko jaunu.

Inta Beikule,

1.b klases audzinātāja