Montesori pedagoģija 1.klasē

Eiropas sociālā fonda projekts  “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” (projekts Nr. 8.3.2.2/16/I/001).

Patiesi radošs tu vari būt tikai tad, kad esi iepazinis tehnikas, materiālus, esi redzējis gana daudz iespēju.
Līdzīgi ir arī Montesori pedagoģijā - jo gatavāka roka, jo redzošākas acis un jūtīgāka uztvere, jo radošāki darbi izdosies. Par to es pārliecinos arvien vairāk, organizējot dažādas nodarbības skolēniem.
- " Acs, kas redz, roka, kas klausa, dvēsele, kas jūt", - tā Dr.M.Montesori ir teikusi par to, kas vajadzīgs, lai bērns varētu zīmēt.
Ir tiešām daudz veidu un materiālu, kas Montesori pedagoģijā netieši sagatavo zīmēšanu, krāsu izjūtas attīstīšanai un rokas attīstīšanai.
Tā arī es 1.klasē vadoties pēc Montesori pedagoģijā lasītā, veicu skolēniem praktisku nodarbību. Šajā nodarbībā nolēmām izpētīt ziedu - narcisi, kas iederas arī kompetenču pieejā skolā.
Katram pirmais uzdevums - uzzīmēt ziedu, kāds tas izskarās. Katrs varēja pētīt, taustīt, apskatīt ziedu. Reizē katrs varēja izpētīt zieda uzbūvi. Skolēniem patīk - visu sagriezt, sadalīt, līmēt, zīmēt, sašķirot pa grupiņām.
Tad bērni grupiņā, līmēja katru zieda daļiņu uz pamatnes. Viņi pierakstīja arī auga daļas. Šajā nodarbībā skolēni padziļināti apguva zieda uzbūvi. Noslēgumā skolēni pastāstīja par savu veikto darbiņu. Interesanti un radoši skolēni veica savu darbu.

Inta Beikule, 1.b klases audzinātāja